zaterdag 9 april 2011

`T is lente








Wat zijn er weer veel mensen blij, dat het weer een beetje beter is geworden. Het is nl alweer Lente.

Volgens de kalender begint de lente op 20 maart. De dagen en de nachten zijn dan even lang, en overal is het te zien hoe de natuur ontwaakt uit haar lange winterslaap.

De eerste bloemen verschijnen, vele akkers worden bewerkt, en vele fruitbomen hebben nu of de komende dagen/week een stralende bloesem.

Maar ook steeds meer (trek)vogels keren langzaam weer terug, en er komen/zijn steeds meer lammetjes.

Er zijn ook mensen die nu aan de grote schoonmaak beginnen, of het erf schoonspuiten, anderen genieten van de zon en nemen graag een mooi boek, weer andere gaan fietsen, zo heeft idereen wel wat, ikzelf ga graag met dit mooie weer een rondje op de (snor)scooter, en maak dan een rondje Maas en Waal.

Vandaag ging het over de dijk Dreumel -Wamel-Leeuwen- Druten, waar je altijd wel iemand tegenkomt die een praatje met je wil maken, en ik dacht vandaag laat ik eens over de nieuwe "Maas en Waalweg" rijden, kijken hoever die gereed is,

Het was wel verboden, volgens de borden, maar over een paar dagen heb je met de fiets of scooter geen kans meer, want als hij eenmaal open is (dat zal gauw gebeuren dacht ik) zal het verkeer enorm toenemen denk ik.

Hij is nu al zo goed als klaar, dus was het leuk om er over te rijden, (ik was ook niet de enige die er zo over dacht), het scheelt straks voor de automobilist heel wat tijdbesparing en ergenis dan over de dorpen te moeten rijden,

Toch denk ik dat ze hem vierbaans hadden moeten maken? want er zal veel verkeer komen richting Nijmegen waar de wat oudere Maas en Waalweg al iedere morgen langzaam rijdend verkeer heeft.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten