zondag 9 december 2012

Gran- Canaria

Als je aan vakantie denkt in deze tijd dan denk je toch aan minstens 25 graden Celcius? Dus zo ook wij.

We waren het er wel snel over eens dat we een paar dagen eruit zouden gaan. maar ik had niet verwacht dat ik zou instemmen met een Spaans eiland. en zeker niet Gran-Canaria.

Maar we waren dit jaar al een paar keer weggeweest naar o.a. Italie en Frankrijk en Duitsland.
Deze landen lagen mij wel v.w. mijn werk als touringcarchauffeur. Leuke vriendelijke mensen? ( al zeggen sommige dat het niet zo is) maar dat komt meestal door de taalbarrière. Over het algemeen zijn ook deze mensen heel aardig, en zeker als je ze met een paar woorden in hun eigen taal aanspreekt.

Maar Gran-Canaria wie bedenkt zoiets dacht ik?  Ik zag dat helemaal niet zitten naar zo`n warm land, zonder enige cultuur? alleen maar zon?
Nee. Italië Rome. of Frankrijk dat zou het eigenlijk moeten zijn. Maar Gran-Canaria daar had ik nog nooit aan gedacht, Maar ik was al blij dat we gingen, dus stemde ik snel in op voorwaarden dat onze jongste zoon mee zou gaan,

Die was lang niet meer op vakantie geweest dus dat kwam goed uit. En als ik er dan eens alleen een stevige wandeling zou willen maken konden zij heerlijk op het terras blijven.
Goed wij naar het reisbureau, en daar was het al snel voor mekaar en een paar dagen later konden we al vertrekken.

Wij waren al een beetje blij, want er was slecht weer voorspeld in Nederland. en waar wij heen gingen zou het over de 20 graden zijn.
Op de dag van vertrek konden we nog uitslapen, want we vlogen pas om 14.30 u. Het was ook niet zo ver, 4.5 u vliegen naar Las Palmas.

We vlogen met Trans-Avia en zaten bij de nooduitgang, dat betekend dat we veel beenruimte hadden.
Om 20.00 u zaten we bij 20 graden aan een drankje in ons hotel dat vond ik een meevaller.
We hadden een mooi hotel in een mooie buurt (Maspolomas) en all incl. van ontbijt- lunch- tot dinerbuffet en alle drankjes,

( lekker makkelijk)  ik dacht bij het boeken dat is veel hamburgers en hotdogs eten. maar dat was dus absoluut niet zo, het waren echt iedere dag mooi opgemaakte en verse buffetten  met veel groenten en veel vers fruit.
Ook het hotel was goed verzorgd,  en schoon. met ook nog een enorm zwembad erbij, met leuke zitjes en tafeltjes, en ligbedden maar ook veel zon en drank. Want ik dacht nog, hier kan ik het wel een tijdje uithouden zo lekker in de zon bij 25 graden.

 Maar we hebben ook veel gelopen en een aantal excursies gemaakt, over het eiland ( je kan ook een auto huren)  Als je wat van zo`n eiland wilt zien moet je met een excursiebus mee gaan o.l.v.  een Nederlandssprekende reisleider.

Die brengen je op de mooiste plaatsen van het eiland.
Ook zijn we met een excursiebus naar de hoofdstad Las-Palmas geweest. is een prachtige grote moderne havenstad.

Maar ja de tijd vliegt om en dan moet je weer naar huis. en omdat we de laatste dag pas om 14.45u naar het vliegveld vertrokken gingen we s`morgens om 11.00 u nog even een excursie met de boot doen.
Walvissen en dolfijnen kijken op de Atlantische Oceaan.

Wel hoge golven gezien,  mooie boot, maar geen dolfijnen  laat staan walvissen, maar we konden de andere dag gratis weer mee, als we niet naar huis hadden gemoeten.
Wat ik in het begin helemaal niet zag zitten, is mij zo reuze meegevallen dat we volgend jaar weer teruggaan.  Het was dus echt wel de moeite.

                                                                Gran-Canaria ligt zo`n 200 km uit de kust met Afrika, behoort tot Spanje, en is van vulkanische oorsprong.

Heeft een oppervlakte van c.a. 1600 km. Telt meer dan 1 miljoen  inw. waarvan 750.000 in de hoofdstad Las-Palmas.

Gemiddelde jaartemperatuur is  rond de 22 graden. Temperatuur van het zeewater ligt tussen 19 en 24 gr C. Het eiland is bekend om zijn mooie en kleurrijke gebouwen. en gevels tegen de heuvels,
Promenade langs het strand. het geweldig mooie park en de haven van Las-Palmas  Dit zijn allemaal punten om nog eens terug te keren naar een van de mooiste eilanden in de Atlatische Oceaan??

 Wij verbleven in Hotel Dunas de Maspalomas. op het zuidelijkste punt van Gran-Canaria.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten