maandag 8 oktober 2018

Rome en Florence Busreis

Deze keer hebben we weer eens een busreis gemaakt, 10 dagen Rome - Florence.

Want met de eigen auto is het te ver en met de bus wordt je overal gebracht waar je zelf bijna niet komt, en we wilde graag een paar dagen in die steden Rome en Florence rondzwerven.

Dus vandaar een mooie busreis geboekt bij Bolderman 10 dagen Rome -Florence.
s`Morgens in alle vroegte gereden naar de opstapplaats in het plaatsje  Zeeland, waar we na een kopje koffie/thee onze bus opzochten, en de koffers aan de chauffeur Marco gaven om onder in het bagageruim te zetten.

Inmiddels was ik herkend door een aantal oud-collega`s, en ook door onze chauffeur Marco, waar ik ik vroeger menig gesprekje mee heb gevoerd, want we waren als het ware buren, wat het bedrijf betreft waren die in dezelfde plaats gevestigd.

Tegen 08.30 u zetten de bus zich in beweging, om na een aantal stops onderweg tegen 17.00 u in Sausheim ( Fr) te arriveren.

Daar een diner en nog even wat kletsen over vroeger, maar toch snel te bed. want de andere dag was het weer vroeg dag. Tenslotte moesten we nog naar het Gardameer voor de volgende overnachting.

Na een vroeg Frans ontbijt ging de reis via Zwitserland, en door de Gotthardttunnel door naar schieteilandje = Sirmione IT, wat al weer dichtbij ons overnachtingsadres lag aan het Gardameer.
s`Morgens alweer een vroeg vertrek richting Orvieto, waar we de prachtige "Altstadt" maar ook de mooie kerk bezochten waar net een trouwerij plaatsvond.

Daarna richting Rome waar we wel 20 km uit het centrum lagen, maar geen probleem was want ook de rit er naar toe was bezienswaardig en Marco vertelde daar dan ook veel over.

Het hotel was mooi, zo ook de kamers maar het diner liet wel wat te wensen over ( te eentonig)
Het was prachtig om iedere dag van en naar Rome te rijden, waar we een hele goede gids hadden die met veel enthousiasme over alles en vooral interessant kon vertellen zowel over de stad als over de vele bezienswaardigheden.

We bezochten heel wat kerken en musea`s. o.a. Vaticaansmuseum en ook het Colloseum, het Forum en Piazza Venetia de Trevifontein en Piazza Novarra, enz.

Ook hadden we een dag vrij en werden we ergens in de stad afgezet en kon men op eigen gelegenheid deze mooie maar vooral grote interessante stad gaan bekijken.
Het weer was prima met rond de 25 graden. En het Vaticaan lag er schitterend bij, bewaakt door de Zwitserse Garden.

De andere dag ging het in alle vroegte naar Firenze waar ons ook weer een interessante dag wachten met gids.

Ook deze stad was zeer interessant, alleen jammer dat het die middag regenden. Ook hier weer een komische maar prima gids, zodat we weer heel veel aan de weet kwamen van deze mooie stad.

In Montecatini hebben dan nog een extra lunch genoten, met wijn en een koude lekkere Italiaanse lunch. Hier in MontecatiniTerme was het een prachtig hotel men alles erop en eraan wat het Italiaans betreft. Jammer dat we hier maar 1 nacht verbleven.
Eten drinken en slapen was prima hier in Montecatini.

Daarna gingen we voor de officiƫle terugreis naar het Duitse plaatsje Greding voor onze laatste overnachting waar we de overbekende "schnitzel met friet" te eten kregen en waar menigeen op gehoopt had na deze dagen in Italiƫ.

De andere dag gingen we weer vroeg op pad en was het op de autobahn erg rustig want in Duitsland was het een feestdag ( Tag de Deutsche Einheit).

Na een aantal moeilijke stops ( volle parkeerplaatsen bij de rastattes met l k w `s) kwamen we om 17.15 u aan bij de afstapplaats Zeeland waar ons een heerlijk buffet stond te wachten.

Na het heerlijke buffet en afscheid
te hebben genomen van de andere passagiers was ook deze heerlijke mooie maar vooral interessante reis voorbij, met grote dank aan de Italiaanse gidsen,

maar ook zeker een woord van grote waardering aan onze chauffeur Marco voor zijn meesterlijke stuurmanskunst en mooie verhalen, en zijn vriendin Ivana die ons een enorme service heeft geleverd door het serveren van de drankjes en hapjes en hulp, Maar ook een luisterend oor en goed gesprek. Bedankt